19 Mayıs 2015 Salı

Cekmekoy 60k - 2015

(Türkçe aşağıda)

There is a saying "never try new things in races".
But i am not a rational person,
so i always try new things in races :)

i decided a new nutrition plan,
and a new backpack plan in this race.

My new nutrition plan was not to use artificial things.
The weather was about 30˚,
so in this hot weather, fruits were my choiche.
1 small melon, 2 oranges, 2 lemon, 200gr salted white cheese, 3 tubes of sweet (mixture of tahini and boiled grape juice).
i chopped the fruits into small pieces and pun into small refrigerator bags.

my backpack plan was not use a backpack :)
instead a backpack, i decided to use 2 waistpacks.
TNF Enduro Belt 2 was for hydration on the front,
Lowe Alpine Lightflite 5 was for other materials at the back.
So everthing was around waist and never need to remove your pack for filling water or taking materials.
And two waistpacks are just 320gr, lighter than almost all backpacks.

15k, 30k, 45k and 60k runners were started together.
owing to 15k and 30k runners, the beginning was fast.
First 1k was nice warming up uphill, then upto 15k, wide forest roads with mild uphills, downhills and flats. So i was feeling well and my pace was about 6:05 in first 15k.
Between 15k-25k, i was slower with a 6:45 min/km pace average because of the narrow road and uneven road surfaces. But i was still feeling good oddly.

Between 25k-30k, mostly flat, but narrow trails and even footpaths.
Between 30k-35k, mostly uphill and narrow trails. And it was so hot
So in this part i decided to be conservative and keep my energy.
i was slower, had plenty nutrition. I knew i need more nutrition because of the fast parts.
My pace was about 9:45 min/km between 25k-35k
i reached CP37k at 4:40h and i was at 12th in all.
i was feeling well and between 37k-48k, forest roads with mild uphills&downhills were nice and my pace was about 8:00 in this section.

And Welcome to Pleasure Zone :)
between 48k-50k, nonstop harsh downhill&uphill combinations.
during uphills you may reach out the ground and even walking was hard during downhills.
Between 50k-52k was almost flat and between 52k-55k again a pleasure combination :)
At 47k, i started to chase the 6th runner. Chasing was excited during sawthooth downhill&uphill combinations.
When i reach CP55k, my legs were buring, i was enjoying it oddly and i was 6th anymore :)
i ran whole last 5k and reached the finished line.

The race was awesome. Everyrunner should give a try to Cekmekoy Races.

My shoes were great, especially during downhills.
But lock type laces on Hoka so bad. They don't stay tight and loose often.
I will change and make them normal type laces.
Hoka is not "true to size". my other running shoes are #11 US, but HOKA's should have been #10.5 or less. They are "bigger to size".
But The laces got loose often, so i maybe felt like that because of this.

My waistpacks worked great. I think i will use this combination in my other races.

**************************************************************
"Yarışlarda yeni şeyler denemeyin" diye bir söz var.
Ama ben pek akıl-i selim birisi olmadığım için hep yarışlarda yeni şeyler deniyorum :)

Bu yarıştada yeni bir beslenme planı ve yeni bir sırt çantası sistemi denemeye karar verdim.

Beslenme planım herhangi bir yapay jel almadan doğal yollarla beslenmeyi halletmekdi.
Hava 30˚ civarı çok sıcak olacaktı. Bu yüzden planımı meyve ağırlıklı yapmaya karar verdim.
1 küçük boy kavun, 2 portakal, 2 limon, 200gr tuzlu antep peyniri ve 3 tüp tahin-pekmez.
Meyveleri soyup küçük parçalara böldüm ve küçük buzdolabı poşetlerinin içerisine koydum ve poşetlerin ağzını düğümledim.
Buzdolabı poşetlerinin naylonu ince olduğu için dişlediğinizde kolaylıkla açabiliyorsunuz.
Sırt çantası planım ise sırt çantası kullanmamaktı :)

bir sırt çantası yerine 2 bel çantası kullanmaya karar verdim.
TNF Enduro Belt 2 önde su için, Lowe Alpine Lightflite 5 arkada malzemeler için.
Böylece herşey bel hizasında ve su alımı dolumu için veya herhangi bir malzeme için çantaya çıkarmaya veya sırtınıza uzanmak için debelenmeye gerek kalmıyor.
Ayrıca bu kombinasyon sadece 320gr ağırlığı ile hemen hemen tüm sırt çantalarından daha hafif.

15k, 30k, 45k ve 60k koşucuları aynı anda çıkış aldık.
15k ve 30k koşucularının etkisiyle başlangıç hızlıydı.
ilk 1k ısınmamız için düşünülmüş güzel bir yokuşdu.
Sonrasında 15k'ya kadar geniş orman yollarında ılımlı yokuşlar, inişler ve düklüklerle devam edildi.
Kendimi iyi hissediyordum ve ilk 15k'da 6:05 pace ile gittim.
Daralan yollar ve bozulan yol sathı nedeniyle 15k-25k arasında 6:45 pace civarına yavaşladım ama halen kendimi iyi hissediyordum.
25k-30k arası eğimsiz ama çok dar orman yolları ve hatta orman için patika şeklindeydi.
30k-35k arası çoğunlukla yokuş ve dar orman yolları şeklindeydi.
Havada oldukça sıcaktı.
Bu yüzden bu kesimde oldukça yavaşladım ve bol gıda almaya çalıştım.
Çünkü sıcak altında hızlı geçilen bölümler nedeniyle daha çok gıdaya ihtiyacım olduğunu biliyordum.
25k-35k arası 9:45 gibi yavaş bir pace ile geçti.
CP37 ye saat 13:40 gibi ulaştığımda 12.inci sıradaydım.

Kendimi iyi hissediyordum ve 37k-48k arası tatlı iniş çıkışlarıyla geniş orman yollarıydı.
bu kısımda 8:00 pace ortalamaya kadar hızlanabildim.

Ve Zevk-ü-sefa bölgesine hoşgeldiniz :)
48k-50k arası aralıksız kırıcı bir iniş-yokuş kombinasyonu vardı.

yokuşlarda uzandığınızda elinizle toprağa dokunabiliyordunuz,
inişlerde ise değil koşmak, yürümek dahi zor oluyordu.
50k-52k arasındaki düzlükte biraz nefes alsakda,
52k-55k arasındaki 3km lik kombinasyon nefes kesiciydi.

47k'da 6.ıncı koşucuyu takip etmeye başlamıştım.
Testere dişini andırır kırıcı iniş çıkışlar bu takip eşliğinde heyecanlı geçti.
CP55'e ulaştığımda artık ben 6.ıncı sıradaydım.

son 5k'yı koşarak geçtim ve yarışı tamamladım.

Yarış şahaneydi. Her koşucu Çekmeköy yarışlarına bir şans vermeli.

Ayakkabılar çok iyiydi. Özellikle inişlerde iyi iş çıkardılar.
Fakat kilitli tip bağcıkları çok kötüydü.
Sık sık gevşediler. Bu bağcıkları normal bağcıklar ile değiştireceğim.
Hoka'ların kalıbı biraz büyükmüş.
Diğer koşu ayakkabılarım US 11 numara olduğu halde bu bana biraz büyük geldi.
10.5 olsa daha iyi olurdu sanki ama belkide bağcıkları sık sık gevşediği içinde böyle hissetmiş olabilirim.

Bel çantası kombinasyonu iyi çalıştı. Diğer yarışlarda da bu kombinasyonu kullanmayı düşünüyorum.

  

1 yorum: