25 Mayıs 2014 Pazar

Cekmekoy 60k 2014

every race is a new experience.

experimenting on myself is going on :)
i didn't make any carb-loading before this race.
my protein based regimen continued upto last day.
and during race, i didn't use energy gels.
they are full of carbs.
instead of it, i had protein bars.
i noticed that long runs (longer than 5 hours) damages muscles and body needs proteins.
during 9 hours, 5 protein bars was enough for me.
they worked well.
after race i checked my weight and my body lost was zero. same kg before race

at food stations;
i mostly had lemon and lots of salt.
because weather was too hot and
running under direct sunlight during 9 hours was sweltering.
my water consumption was about 8,5 liters during race.
when i finish race, my skin was covered by salt because of too much sweating.
and you have to recover your salt loss, otherwise you become exhausted very quickly.
refreshing effect of lemon&salt was great.

race was hard;
9 hours and no clouds. 09:00AM start, 18:30 finish
between km50th and km 60th more than 1500 meters elevation gain,
after 50km run, when you saw those uphills, your brain stops feeling anything.

i had a cramp at my right lower leg at km24th and
another cramp at my left lower leg at km52nd,
pain at my thigh during whole race and at some parts pain at my right knee.
but after a certain point, your brain refuse to feel pains says "these fucking pains will not kill us, and we will finish this fucking race". at that point you understand that there is no other way than finishing the race

cocnlusion; requirements of different conditions  may be totally different.
you should conclude about what you need wisely to succeed

*****************************************

her yarış yeni bir tecrübe

kendi üzerimdeki deneylerim devam ediyor :)
bu yarıştan önce karbonhidrat yüklemesi yapmadım.
son güne kadar protein odaklı perhizimi devam ettirdim.
yarış boyuncada enerji jeli kullanmadım.
jelleri doğal olmadıkları için değil, karbonhidrat yüklü oldukları için sevmiyorum.
onun yerine protein barlarım vardı.
5 saatten daha uzun koşuların kaslara zarar verdiğini ve vucüdun proteine ihtiyacı olduğunu farkettim.
9 saatlik yarış boyunca 5 protein bar benim için yeterli oldu.
oldukça iyi iş gördüler.
yarıştan sonra kilomu kontrol ettim ve 9 saatlik yarışta kilo kaybetmediğimi gördüm.
yani vucüdum birşey kaybetmemişti.

yiyecek istasyonlarında çoğunlukla sadece limon ve bolca tuz aldım,
çünkü hava çok sıcaktı ve 9 saat boyunca güneş ışığı altında koşmak fazlasıyla bunaltıcıydı.
yarış boyunca 8,5 litre civarında su tüketmişim,
yarışı bitirdiğimde terlemin etkisiyle cildim tuzla kaplıydı.
bu tuz kaybını telafi etmesseniz çok çabuk etkisini gösteriyor ve bitkin hissetmeye başlıyorsunuz.
tuz ve limonun tazeleyici etkisi çok iyiydi.

yarış zordu; 9 saat boyunca hiç bulut olmadı. sabah 9:00 başlayıp akşam 6:30 kadar yollardaydık.
özellikle km50 ve km60 arasında rota inanılmaz zordu. 1500mt den daha fazla iniş çıkış oldu.
50.inci kmye gelipde o yokuşları gördüğünüzde birşey hissetmemeye başlıyorsunuz.

km24 de sağ baldırımda bir kramp oldu,
km52 de bu sefer sol baldırıma kramp girdi.
yarış boyunca zaten kalçamda ağrı vardı. bir ara sağ dizim ağrır gibi oldu.
fakat belli bir noktadan beyniniz acıları hissetmeyi reddediyor ve "bu sittiğimin acıları, ağrıları bizi öldürmeyecek ve bu sittiğimin yarışı bitecek" dediğini duyuyorsunuz ve o an yarışı bitirmekten başka bir yolunuz olmadığını anlıyorsunuz.

sonuç; farklı koşulların ihtiyaçları tamamen farklı olabilir.
başarı için bu ihtiyaçları akıllaca tespit etmeniz gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder