30 Eylül 2014 Salı

Frig Ultra 100k report

Frig Vadisi 100k yarış raporum.
Cuma sabahı Mahmut Şentürk ve Muazzez Özçelik ile Yalova'dan Afyon'a doğru yola çıktık. 5 saatlik araba yolculuğunun ardından Afyon'a vardık. önce hafiften atıştırıp açlığımızı yatıştırdıktan sonra otele geçip yarış kitlerimizi aldık. Gazlıgölde biraz alışveriş yapıp kaldığımız otele dönüp dinlenmeye çekildik. yol yorgunluğunu atıp yarışa hazır olmak için dinlenmeye ihtiyacımız vardı.
yarış startı saat 09:00 idi. saat 08:30 gibi start noktasına geldik. bizimle birlikte yağmurda geldi ve tüm yarış boyunca bizi yanlız bırakmayan çok sadık bir yol arkadaşı oldu bize :)
ilk 3k dümdüz yoldu ve hız yapmaya oldukça müsaitdi. bu yüzden oldukça hızlı bir çıkışımız oldu.  ilk 3k sonunda hedeflediğim paceden 1dk30sn daha hızlı olduğumu farkedince hız kontrolümünden endişe edip biraz yavaşlamaya karar verdim. bu hız kontrolü konusunda gerçekten çok kötüyüm. bu seferde çok yavaşlamıştım. 5k ve 18k arasında hedeflediğim paceded 30sn daha yavaş bir ortalama yapmıştım.
 18k'daki dere geçişinde yolu şaşırınca 2k'dan biraz fazla bir kaybolma yaşadım. tekrar rotaya dönünce bu kayıp beni ateşledi ve tekrar hızlandım. ve bu hızımı 20k-50k arasında muhafaza ettim. fakat 40k-50k arası yol asfalttı ve benim ayakkabılarım minimalist tarzdaydı. minimalist ayakkabılar içinde bir şişko :) bu asfalt kısımda taban koruması zayıf olan minimalist ayakkabılar içerisindeki tempolu koşu yüzünden 50k'ya geldiğimde müthiş bir ayaktabanı ağrım oldu ve bu ağrı beni yarış sonuna kadar yani ikinci 50k boyunca hiç yanlız bırakmadı. bu yüzden 2.inci 50k içinde tempom yeniden düştü. ayaktabı ağrılarım yüzünden ikinci yarıda yolun yumuşak taraflarını arayıp oralardan koşar olmuştum. bir tarafda yarış için hafifleme, diğer tarafda sakatlanmayı engellemek için korunma. bu ikisinin arasındaki dengeyi iyi sağlamak gerekiyor.
yavaşda olsam hızımı korumaya çalıştım ve bunu 75k'ya kadarda başardım. 75k'da günışığı yavaş yavaş bizi terkedip karanlık onun yerini almaya başladı ki, bu tamda benim sevdiğim ortamdı. fakat yağmurda hızlanmaya başladı. 75k-90k arasında gevşek zemin üzerine yağan yağmur yolu fazlasıyla çamurlu bir hale getirmişti. her adımda ayakkabı ile birlikte kalkan onca çamur yüzünden değil koşmak yürümek dahi çok zor bir hal almıştı. 90k'da çamur bitti ama bu sefer 96k'ya kadar yol  yukarı doğru bir eğimli bir hal aldı. yağmurdan üşümemek adına koşmak zorundaydık ve onca yorgunluğun üzerine yokuş koşmak zorlayıcıydı.  96k-98k arası yine bir çamur deryasına girdik. son 2k düz yoldu ama yol kenarında gidildiği için geçen arabaların sıçrattığı çamurlu sularla tepeden aşağı bolca duş alma imkanı buldum :)
yani son 25k tam anlamıyla şeytan azapta şeklinde geçti ve ben çok sevdim :)
son 50k boyunca cebelleştiğim ayaktabanı ağrısı ve son 25k boyunca olan aşırı çamurlu parkur yüzünden istediğim tempoyu yakalayamadım ve yavaş kaldım. ve bu yavaşlama sayesinde de bu yarış sakatlanmadan bitirdiğim ilk yarış oldu.
aldığım dersler; 5k-18k arası o yavaşlamam olmasaydı belli bir temposu olan grubla birlikte gider belkide hiç yol kaybetmezdim. 40k-50k arasındaki asfalt üzerinde minimalist ayakkabılar ile daha temkinli gitmeliydim. kontrol noktalarında gıdaların kötü olabileceğiğni hesaba katıp jellerin haricinde de yanıma erzak almalıydım. çamurlu yollarda çamurla birlikte ayakkabıya giren taşlardan korunmak için ayakkabı tozluklarından edinmeliydim.
***************************************************************************
my 100k report.
in friday morning we (me and 2 of my friends) left our city and after 5 hours driving we arrived the city where we will run. we got our racing stuff, got pasta party and then got back to our hotel. we needed some rest after road journey.
the race start was at 09:00 . we had our breakfast and left hotel and arrived at start point at 08:30. when we arrived to start point, a light rain started and never left during whole race. it was a loyal companion :)
first 3k was flat road and so suitable for speeding. so everybody started very speedy. at 3k, my pace 1min30sec faster than i planned and i was worried about my pace control. i decided to slow down, but i noticed that i am bad about pace control. because i became too slow. between 5k and 18k, my pace was about 30sec slower than i planned.
at 18k, i run off the route and had to run 2k extra to come back to the route. this mistake fostered me and started run faster. and i kept my speed between 20k and 50k. between 40k and 50k, the road was asphalt and my shoes were a pair of minimalist shoes. a fat guy in minimalist shoes :) of course because of a speedy run on asphalt and poor footpad protection of my shoes, i had a terrible footpad pain at 50k. it made me slower again. between 50k and 100k, i suffered because of this pain.
i tried to keep my speed constant and succeeded until 75k. after 75k, daylight left, darkness appeared. that was the way i love it. but unfortunately rain became faster and the road became heavier and muddier. with lots of mud at each shoe, even walking was too hard and running nearly impossible. mud finished at 90k. the route was asphalt beween 90k and 96k but it was all uphill. then between 96k and 98k it was fully muddy again. last 2k was flat road, but it was along a highway and had to suffered because of muddy water splashed by cars.
so last 25k was a real challange and i loved it :)
my footpad pain in last 50k made me slow and also muddy course in last 25k made slow, so because of i run slow, it was my first injury-free race :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder