Aklımda böyle birşey yapmak yoktu aslında.
Ama Cumartesi günü işim olmayınca günü değerlendireyim ve
İznik Ultra'nın yeni rotasını bir inceleyeyim dedim.
Orhangazi'ye aracımla geldim ve aracımı Örnekköy kontrol noktasının kurulduğu çay bahçesinin önüne park ettim.
Aracıyla İstanbul tarafından gelecekler için konum tarifi;
Orhangazi içindeki 3.üncü (son) ışıklardan sola dönün ve gölün kenarına varıncaya kadar dümdüz gidin.
sırt çantamı ve malzemelerimi araçtan aldım.
malzemeler derken; hava durumunun ne olacağı belli olmadığı için
bir üst yağmurluk, bir yağmurluk altı niyetine dış katman pantolon ve rotada su olup olmadığını bilmediğim için 9 adet 0,5lt lik powerade aldım.
sırt çantasının ağırlığı ile birlikte yaklaşık 7kg yük ile Örnekköy kontrol noktasının olduğu yerden Orhangazi otobüs terminaline yürüdüm.
Ana yoldan buraya döndüğünüz ışıklara kadar yürüyüp sağa (İstanbul yönüne) döndüğünüzde 400mt kadar yürüyünce yolun karşı kenarında otobüs terminalini görürsünüz.
oradan İznik minibüsü ile İznik'e ulaştım.
Kaymakamlığın önünde ineceğim derseniz sizi tam olarak yarışın başlayacağı meydanda indirirler.
ve Start noktasına ulaşmış oldum.
rotayı anlatmaya başlamadan önce rota hakkında bir uyarı;
eğer ki işaretlemeler iyi yapılmassa ve siz pace kaygısı olan, hızlı giden bir koşucu iseniz,
ilk 55k bölümde defalarca kaybolacaksınız.
çünkü tamamına yakını zeytinliklerin içinde geçen bu ilk kısımda çok fazla hemzemin yol ayrımı var.
ve başlıyoruz...
ilk 1k'da sorun yok.
sahile iniyoruz, sağa dönüp devam ediyoruz.
ama sahile kendinizi fazla kaptırmayın, zira 1k'yı biraz geçip surları görünce sahilden ayrılıyoruz ve surları solumuza alıp İznik'in içine doğru devam ediyoruz.
1k-2k arası her ne kadar parke olsada yol zemini çok bozuk.
o yüzden yarışın start heyecanıyla zemine dikkat etmeden koşarsanız takılma düşme veya ayak burkulması yaşayabilirsiniz.
4k'ya kadar köy yolu kıvamında sert bir zeminde rahat rahat koşuluyor.
4k'da asfalt bir yola geliyoruz.
burada dikkat edin. Asfalt yolu geçip sola doğru giden yola sapmanız gerekiyor.
asfalta çıkıp devam ederseniz ilk kaybolmanızı yaşarsınız.
4.5k'da bir hemzenin yol ayrımı.
sol, ileri ve sağ.
siz sağ yolu seçmeniz gerekiyor.
gece ayrımı farketmeden bodoslama ileri koşarsanız kaybolmuş olursunuz.
5.7k civarı bir bir hemzemin yol ayrımı daha.
sol, ileri ve sağ. yine sağı seçmelisiniz.
7.5k civarlarında rota üzerindeki ilk çeşme var.
ve aynı zamanda yine bir yol ayrımı.
2 tane sağ, 1 sol ve 1 ileri yolda bu sefer ileriyi seçiyoruz.
200mt kadar ileride bir sağ-sol şeklinde bir yol çatalı var.
burada sağı seçiyoruz.
8.5k civarında bir yol ayrımı daha.
burada sağa sola bakmadan ileri giden yolu seçiyoruz.
bu yol ayrımında sonra Dikilitaş anıtının önünden geçen yola girdiğimiz için İznik çıkışından beri toprak olan yol bu kısımda yaklaşık 1k boyunca asfalta dönüşüyor.
9.2k civarında Dikilitaş'a varıyoruz.
9.9k civarında bir yol ayrımı daha.
sola dönen yolun 10mt kadar ilerisinde sola giden bir yol daha var.
bu yola girmeniz gerekiyor. ilk sola girerseniz veya düz devam ederseniz kaybolursunuz.
İznik çıkışından bu yol ayrımına kadar rota pek farkedilmeyecek şekilde positif eğimli şekilde geliyor.
Start heyecanıyla bu eğimi farketmeyeceksiniz ve hızlı gelip fazladan yorulmuş olacaksınız.
10k'dan itibaren 25k Narlıca'yı terketme noktasına kadar dişe dokunur bir eğim yok.
11.5k'da bir köprü göreceksiniz.
köprü geçer geçmez sola bir yol gidiyor. ona değil 20mt ilerisindeki sola giden yola girin.
ilk sola girerseniz veya doğru giderseniz yine kaybolursunuz.
bu dönüşden 1k ilerideki su kanalına kadar olan bölüm tarla yolu kıvamında olduğu için birkaç noktada birkaç adımda geçebilecek çamurlu noktalar var.
ama pek bir sorun çıkartmıyorlar.
12.5k'da su kanalını geçip sağa dönüp kanalı sağımıza alıp devam ediyoruz.
burası köy yolu kıvamında çamursuz sert zeminli bir düzlük olduğu için hız yapmaya müsait.
14.5 civarında bir yol kesişimi.
sağa sola sapmadan karşıya geçip devam edin.
16.7k civarında bir asfalt yol ile karşılaşıyorsunuz.
yolu geçip karşıya devam ETMEYİN. yoksa kaybolursunuz.
sağa dönün, asfalt üzerinden 500mt kadar devam edin.
ileride evler göreceksiniz.
evlere 50mt kala 17.3k'da kala dönüp zeytinliğin içine girmeniz gerekiyor.
bu küçük yolu kaçırıp asfalttan devam ederseniz kaybolursunuz.
17.3k civarında zeytinliğe girince ilk tarla yolu kıvamında kısmada ulaşmış oluyoruz.
19k civarına kadar olan kısım her ne kadar zemin yumuşak çamur olmasada traktörlerin izleri nedeniyle oturmuş sert çamurlu bir zemin var.
bu yüzden pek hız yapılamıyor.
ayrıca bu kısımda rota göle paralel, arazi eğimi ise göle dik olduğu için zeminde yanal bir eğim mevcut.
bu yanal eğim ayak bileklerini zorluyor. bı kısımda ayak burkulmaları olabilir.
dikkatli olmak lazım.
19k'dan sonra zemin düzeliyor.
20.3k civarında bir yol ayrımı. burada sağ yolu seçiyoruz.
21.3k civarında Orhangazi-İznik yolu üzerindeki Kurudere Köprüsüne geliyoruz.
yoldan karşıya geçmemiz gerekiyor.
köprü geldiğimiz tarla yolundan bir miktar daha yüksekde olduğu için 100mt kadar sola gidiyor, yol seviyesini yakalayıp asfalttan karşıya geçiyoruz.
asfalt üzerinden köprüyü geçtikten 50mt sonra asfaltı terkedip sola dönerek toprak yola girmemiz gerekiyor.
22.2k civarında geldiğiniz güzel toprak yolu terkedip sola dönüp zeytinlik içerisine girmeniz gerekiyor. Bu sapağı çoğu kişi kaçıracak muhtemelen.
23.5k civarında Boyalıca başlıyor.
Boyalıca içinde parke veya asfalt yollar var.
24k ve 24.5k da çeşmeler var. Su takviyesini buralardan yapabilrsiniz.
24.8k civarında sağa dönüp yokuşa doğru devam edin. ileri devam etmeyin.
25.1k civarında sağa İznik yönüne dönün. ileri veya sola değil.
100mt ileride İznik yoluna çıkıp yine İznik yönüne doğru 50mt kadar devam edin.
Orhangazi yönüne dönerseniz kaybolmuş olursunuz.
50mt kadar gelince sola yukarıya doğru giden yola girin ve yokuşun keyfini çıkarmaya başlayın.
25.8k civarında Boyalıca'nın yaklaşık 300mt kadar üst tarafında yol kenarında 3 tane gecekondu göreceksiniz.
her evin önünde birer köpek var. ve bunlar bağlı değil. geceleyin burada bu köpeklere karşı dikkatli olmakda fayda var.
26.6k civarındaki çatal yol ayrımında sağ tarafı seçmek gerekiyor.
27.2k civarındaki çatal yol ayrımında solu seçin.
27.5k civarında Çekmeköy'deki Nirvana yokuşuna benzer bir yokuşa geleceksiniz.
Keyif almaya çalışın.
%30'a yaklaşan eğime sahip bu yokuşun üzerinde göl manzarısını seyretmek şahane oluyor.
28.1 civarında yokuşun sonunda bir yola çıkıyorsunuz.
burada sola dönün, sağa değil.
500mt kadar bir hafif iniş ve 500mt hafif çıkışdan sonra yol tekrar düze geliyor.
orman yolu bu kısımda sizi götürüyor.
32k'ya kadar dişe dokunur bir eğim olmadan geliyorsunuz.
32k'da yaklaşık 1k kadar sert bir iniş var.
kendinizi kaptırıp ayakları hırpalamayın burada.
33k'daki çeşmede oyalanmayın, zira pek suyu yok.
35.2k civarında dikkatli olun.
zira koştuğunuz yolu terkedip soldaki tarla yoluna girmeniz gerekiyor.
300mt kadar aşağı doğru koştuktan sonra bu sefer bu yolu bırakıp sağa dönmeniz gerekiyor.
300mt kadar devam edip asfaltı bulacaksanız. burada sağa doğru dönüp köy yoluna girmiş oluyoruz.
Keramet köyünün merkezine kadar olan kısım bir miktar yokuş.
köyün içersinde su alınabilecek 2 tane çeşme var.
köy içindeki 37.2k'daki çatal ayrımında sol yolu seçip negatif eğimli yola başlamış oluyoruz.
herhangi bir yol ayrımı olmadan 40k civarında Çakırlı köyüne ulaşıyoruz.
köy çıkışında 40.1 k'da dikkat olun.
burada asfaltı terkedip sağ tarafdan devam etmemiz gerekiyor.
asfalt üzerinde kaptırıp gitmeyin.
44.2k civarında köy yolu kesişimine geliyoruz.
bu noktada Örnekköy'e kadar göreceğiniz son çeşme var. suyunuz eksikse burada doldurun.
yolda sağa veya sola dönmeyin.
yolu geçip karşıya devam edin.
bu geçiş aynı zamanda yolların biraz biraz çamurlanmaya başladığı nokta oluyor.
45k'da sağa sola dönmeden karşıya devam edin.
bu kısımda bazı evlerin köpekleri bağlı değil. dikkatli olun.
47.9k'da sağa sola dönmeden karşıya devam edin.
48.8k civarında bir yol kesişimine daha geleceksiniz.
burası aynı zamanda tarla çamurlarının bitiş noktasıda denilebilir.
sağa sola dönmeden yolda karşıya geçin.
50mt kadar gidince köprüsüz bir dereyle karşılacaksınız.
burada şaşırmayın. hemen sağınızdaki yaklaşık 50cm*50cm ebatlarında beton sulama kanalını farkedin.
bu beton kanalın içinden derenin karşısına geçin.
burada 50mt kadar böğürtlenlerle mücadele etme durumu olabilyor.
50k'da ki binanın etrafına dolaşınca karşıya devam etmeyin.
burada sola aşağı doğru dönüp fabrika kenarına doğru devam edin.
500mt sonra Orhangazi-İznik yolunu bulacaksınız.
doğruca karşıya geçip devam edin.
51.3k'da ki sağ-sol yol ayrımında sağı tercih edin.
200mt sonra yol ayrımında sağa sola bakmadan karşı yolu tercih etmelisiniz.
53.5k'daki vardığınız yol belkide en kritik yol ayrımı.
ilk başda sadece sağ ve sola ayrımlar farkediliyor.
sizde gayri ihtiyarı Örnekköy'e doğru gideyim diye sola dönüp devam ederseniz kontrol noktasına 1k kala kaybolmuş olursunuz.
o noktada derenin içine doğru inen kısmı farketmeniz gerekiyor.
bu kısmı farkedip derenin üstünden karşıya geçip oradan devam etmeniz gerekiyor.
bu geçişten yaklaşık 1k kadar sonrada Örnekköy kontrol noktasına ulaşmış olacaksınız.
rotanın 17k-19k arası ve 44k-49k arasında biraz çamurlu yollar.
ama dikkatli olduğunuzda çamura saplanmadan geçilebilecek kısımlar bulabiliyorsunuz.
ben Örnekköy'e ulaştığımda çorabımda çamur yoktu, bacaklarımda çamur yoktu, ayakkabımın içine kaçan hiç çamur olmadı
Ayakkabımın üzerindeki çamur miktarıda sınırlıydı.
koşu sonrası ayakkabımı çıkarıp silkelediğimde sadece kuru toz toprak döküldü.
Yani İznik-Örnekköy arasında çamurdan korkmaya gerek yok.
sadece yukarıda çamurlu yollar diye bahsettiğim kısımlarda traktörlerin derin lastik izleri hız yapmayı olanaksız hale getiriyor.
Boyalıca'dan sonraki 3k uzunluğundaki yokuş ve Keramet köyündeki yaklaşık 1k lık yokuş haricinde rota üzerinde pek yokuş yok.
AMA rotanın enaz 45k'lık bölümü toprak yol olmasına rağmen sürekli araç trafiğine maruz kalmış yollar.
yani asfalta yakın sertlikde bir zemin var ve çoğu yerde zemine iyice oturmuş vaziyette olan küçük taşlar var.
bu sert zemin üzerindeki oturmuş küçük taşlardan oluşan yollar ayak tabanları için yorucu ve yıpratıcı olabilir.
o yüzden ayaktabanlarını korumak gerekebilir.
rota üzerinde çok fazla tutunma gerektirecek bir kısım yok.
çok fazla çamurla uğraşacak bir durumda yok.
o yüzden taban koruması iyi bir yol ayakkabası dahi iş görebilir bu kısımda.
şimdilik görüşlerim bu kadar.
umarım yarıştan önce birkez daha test etme imkanım olur bu rotayı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder