12 Aralık 2017 Salı

Mad Fox Ultra K70 yarış raporum




 Mad Fox Ultra Moskova'nın 200 km daha kuzeyine düşen Rostov şehrinde düzenleniyor.
İznik gölünün yaklaşık yarı büyüklüğünde "Lake Nero" gölünün yanında konumlanmış İznik büyüklüğünde bir şehir Rostov.

Öncelikle söylemek isterim ki;
sanılanın aksine düzgün bir planlama yapılırsa bu tip bir ultraya gitmek pahalı birşey değil.
Şöyle ki;
İstanbul-Moskova-İstanbul gidiş-dönüş uçak biletini kampanyaları takip edip Pegasus'tan 99€ gibi fiyatlarla alabilirsiniz.
Rusya'da pansiyon kültürü çok yaygın. 6 kişilik bir odada bir yatağı geceliği 480RUB (32TL) gibi bir fiyata bulabilirsiniz.
Grup halinde giderseniz 4 kişinin kalabileceği bir 1+1 daireyi Moskova'da 200-250TL fiyat aralığına bulabilirsiniz.
Yani herşey sizin planlamanıza bağlı.

Yarışın bu sene ilki düzenlendi. Buna rağmen 1000 kişilik 30k ve 500 kişilik 70k kontenjanı çabuk doldu ve kayıtlar erkenden kapandı.

Rostov şehrine karayolu veya trenle ulaşabiliyorsunuz.
Şehre ulaştığınızda yarış fuarının yapıldığı "Moskovsky Trakt (Moscow Highway)" oteline ulaşmanız gerekiyor.
Yarış doktor raporu istiyor ama zorunlu malzeme kontrolü yapılmıyor.
Ama malzeme kontrolü yapılmıyor diye malzeme almamazlık yapmayın.
Çünkü "Rusyanın en zor yarışı" sloganını hakeden bir yarış.
Saygı duyun 😉

En iyimser hava koşullarında dahi sıcaklık sıfırın altında.
Her ne kadar rota ormanlık alanlardan da  geçse birçok açık alandan geçeceğiniz için bolca rüzgar yiyeceksiniz.
Koşu göl kenarında olduğu için yediğiniz rüzgar bolca nemli olacak ve hissedilen sıcaklık gerçek sıcaklığında çok altında olacak.
Rota üzerinde donmuş zeminde var, henüz donmamış kar-çamur-buzlu su karışımı zeminde var.
70k rota (gölsüz rota 74k) üzerinde sadece 4 adet CP var.
Ve bu CP'lerde sadece çay ve su var. Evet, sadece çay ve su.
Rotanın bazı yerlerinde telefon kapsama alanı dışında kalıyor.
Yani bu macerada kendi kendinize yetmeniz gerekiyor.
Tüm gıdanızı ve ekipmanınızı yanına alarak yola çıkmanız ve yol boyunca hareketli kalmayı muhafaza etmeniz gerekiyor.

Yarışın normal rotası şehrin göl kenarındaki aynı zamanda finiş olan start noktasından başlıyor.
6km kadar donmuş göl üzerinde doğuya doğru gidiyor.
Sonra karaya çıkıp gölün doğusu ve güney taraflarındaki patikalarda 60km ye ulaşıp gölün güney ucundan tekrar göle girerek sizi son 10km tekrar donmuş göl üzerinde koşturarak başladığınız noktaya tekrar geri getiriyor.
Eğer yarış tarihinde göl bu kadar kalabalığı taşıyacak kadar donmadıysa alternatif rota devreye giriyor.
Karaya çıkılan 6k noktası start oluyor. Göle tekrar girilen eski 60k (yeni 54k) noktasında rota gölün batısına doğru dönüp 20k uzunluğunda bir yol izleyerek 74k mesafeyi doldurarak bitişe varıyor.

Kalın bir bere ve polar bir eldiven aldım.
alt-üst termal tayt giydim.
altıma su geçirmez koşu pantolonu giydim.
Ayağımda Salomonspeedcross vardı. Ayakkabı üzerine birde koşu tozluğu taktım.
Ve alt kısmı mümkün oldukça su temasından uzak tutmaya çalıştım.
üstüme termal içliğin üzerine kışlık uzun kollu bisiklet forması, formanın üzerine koşu yağmurluğu aldım.
Hava yarış günü beklenin aksine yağışsız ve mülayim olmasına rağmen 2 kat alt, 3 kat üst ancak yetti ve açık alanlardaki yediğim rüzgarların soğunu hissettim.
Yanıma gıda olarak kabuksuz karışık çerez aldım.
Badem, fındık, antepfıstığı içi, kaju, leblebi karışımı bu çerezi küçük buzdolabı poşetlerine koydum.
jel paketi büyüklüğünde 5-6 paket çerezi çantama attım ve böylece donmuş gıda-jel ile uğraşmaktanda kurtuldum.

Yarışın ilk 6k kısmı kasaba yollarından gittiği için nispeten kolay koşulacak bir zemin.
Bu zemin ısınmanızıda kolaylaştırıyor.
Sonrasında patikaya giriyorsunuz.
ilk CP olan 17k noktasına kadar nispeten kolay patikalar üzerinde çok fazla sorun yaşamadan ilerliyorsunuz.
17k CP den sonra rota ormanlık alana giriyor ve yaklaşık 21k civarına kadar orman içinde giden rota yarışın en romantik manzarasını size sunuyor.


Ormanlık alanlarda yangın olursa yangınlar çok fazla yayılmasın diye uzun düz boşluklar oluşturulur.
21k civarında böylesi uzun bir orman için açık alana çıkıyorsunuz.
32k civarına kadar bu açık alanda bolca rüzgar yiyerek ilerliyorsunuz.
Bazı noktalarda çamurlu kısımlar olsada çamurlardan kaçabiliyorsunuz.
Sonrasında 3k kadar kasaba bölgelerinde ilerleyip 35k CP'sine varıyorsunuz.
35k CP'si 70k koşanlar için dropbag noktası. Burada dropbaginizden ikmal yapabilirsiniz.



35k CP'den sonra üçüncü CP olan 50k CP'sine kadar olan zemin oldukça oturmuş, donmaya yakın karlardan oluşan, buzlanmış sert bir zemin.
Yani ayakkabınızın bu bölümde oldukça iyi zemin tutuşu olması gerekiyor.
Speedcrosslar bana güven verdi ama bazı noktalarda ucu ucuna yeterli olabildiğini hissettirdi.
Yani zemin tutuşu daha az bir ayakkabı ile bu kesim çok çok zor bir hale gelebilirdi.

50k CP'den sonra 4k kadar kasaba bölgesinde ilerliyorsunuz. Kolayca yol alıyorsunuz.
54k'da kasaba bölgesinden çıkıp, yarışın (bence) en zor bölümüne giriyorsunuz.
Gölün batısında kalan bu bölümün gerek ana yola yakın olması gerekse meskun mahale yakın olması patikanın henüz tam donmamasına sebep olmuş.
Donmamış zemin demek; bolca çamur ve soğuk su demek.
Ve bu çamurlar kaçamayacağınız kadar çok olduğu için 60k yol gitmiş olmanın verdiği yogunluğun üzerine ayakkabınıza giren çamurlu-buzlu suyun keyfini çıkarmanız gerekiyor.

70k civarında Rostov'a ulaşıyorsunuz.
4k kadar şehir içinde ilereyip bitiş çizgisine ulaşıyorsunuz.
Ve 70k finişer ödülünüzü alıyorsunuz.


Oldukça güzel bir yarıştı.
Ben keyif aldım.
Sizde zoru seviyorsanız sizde keyif alırsınız diye düşünüyorum.
Seneye bunun 100mil versiyonuda düşünülüyormuş galiba.
Şimdiden heyecan yapmaya başladım.

Herkese iyi koşular.
Kendinize iyi bakın

1 yorum:

  1. İsmail bey, her ne kadar korkutucu gözükse de sizin anlatımınızla içten içe insanın içine ateş gibi düşüyor, bir gün neden olmasın..teşekkürler.

    YanıtlaSil